PrintFrendly

2013. július 11., csütörtök

Formabontó vaníliás karika

Azt hiszem, ez az az egyik finomság, amit mindenki ismert, szeret és sokan megpróbálják házilag elkészíteni.
Én is pont így voltam vele, mikor a Párom elejtett egy megjegyzést, hogy egyszer majd vaníliás karikát süssek. Akkor már tudtam, hogy a névnapjára elkészítem. Így is lett.
Azért adtam neki ezt a nevet, mert nem volt két olyan karika szaggatóm, ami igazán jó lett volna, ezért a linzer szaggatóval és egy kis virág formával készítettem a "karikákat".
Féltem, hogy majd hogyan fogom a csokiba mártani, hogy szép legyen. Megfogtam a hüvelyk és a mutató ujjammal a süti két szélét felülről, óvatosan beleengedtem az alját a csokiba, forgattam rajta jobbra-balra egyet, és papírra tettem. Azt hiszem alaptalan volt a félelmem, mert jól lehetett vele dolgozni.
58 db csokis finomság lett belőle.


Hozzávalók:

  • 2 egész tojás
  • 12,5 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 35 dkg liszt
  • 1 púpos tk sütőpor
  • Csipet só
  • 18 dkg étcsokoládé
  • 2 ek étolaj

A szobahőmérsékletű margarint habosra keverjük a tojásokkal, a cukorral és a vaníliás cukorral.

Egy másik edényben a liszthez szórjuk a sót és a sütőport, majd összekavarjuk.

A margarinos masszához szórjuk a sütőporos lisztet.

Alaposan összedolgozzuk.

Ne ijedjünk meg, elég lágy lesz a tészta.

Tegyük a hűtőbe pihenni 1 órára.

Erősen lisztezett felületen nyújtsuk ki 0,5 cm vastagra.

Szaggassunk ki közepes méretű karikákat, majd azok belsejéből egy kisebbet.

Tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe kicsit távol egymástól.

Előmelegített sütőben 180 fokon 7-8 perc alatt hőlégkeveréssel megsütjük.

Vigyázzunk, mert hamar megpirul és akkor kemény lesz.

Hagyjuk kihűlni.

A csokoládét az olajjal olvasszuk fel lobogó víz felett.

Mártsuk bele a karikák alját és tegyük szikkadni sütőpapírra.

Ha megkötött a csoki, könnyen levehető a papírról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése