PrintFrendly

2013. augusztus 3., szombat

Egyszerű szilvadzsem

Eddig mindig ajándékba kaptunk ilyen szilvás finomságot, amit előszeretettel használtam fel édes kelt tészták töltésére. Most úgy döntöttem, én is készítek. Sajnos a fánk még nagyon fiatal, nem terem. A szomszéd bácsi pedig jó szívvel ajánlotta a szép gyümölcseit. A két kicsi mellett nincs lehetőségem azt az igazi üstös lekvárt készíteni, de így is nagyon finom lett. 
Hozzávalók:
  • 5 kg szilva (magozva és tisztítva)
  • 2 kg cukor
  • 5 tasak Dzsemfix Szilvához
A szilvákat alaposan megtisztítjuk, kimagvaljuk és apróbb darabokra vágjuk, esetleg ledaráljuk, vagy merülő mixerrel pépesítjük.
A szilvát egy fazékba öntjük, amihez hozzáadjuk a cukrot, a dzsemfixet és kevergetés mellett felforraljuk.
Hagyjuk 3 percig forrni. A habot leszedjük.
Előre kimosott, kifertőtlenített üvegekbe töltjük, lezárjuk és 5 percre fejre állítjuk.
8 db 7dl-es és egy kisebb üveget töltött meg ez a szilva mennyiség.

2 megjegyzés:

  1. Guszta nagyon...Én a lekvárfőző lábasomat ecettel átöblintem beleteszem a kimagozott szilvát és betolom a sütőbe....150 fok légkeveréssel. Néha keverek rajta egyet és ha már jól kiengedte a levét botmixerrel ösrszeapítom.
    Addíg "sütöm", míg a leve nagyrészét el nem veszíti.
    Kicsi cukor és dzsemfix a legvégn és utána üveg és tótágas.... :) Ez nem annyira macerás, nem kell annyit kevergetni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a tippet, legközelebb én is kipróbálom :-)

      Törlés