PrintFrendly

2013. augusztus 20., kedd

Fokhagymás fasírtgolyók

Nagy kedvenc a fokhagyma, és természetes, hogy a fasírtba is kerül.
Áztatott kenyér helyett már rég saját, házi készítésű zsemlemorzsát használok, a férjem így szereti, és küllemre is szebbek a golyócskák. Külön morzsába pedig nem szoktam forgatni. Már több alkalommal készítettem nagyobb mennyiségű masszát, megformáztam a golyókat, egy tálcára téve beraktam a mélyhűtőbe 1,5 órára, és már kész is volt a saját készítésű mirelit fasírt, amit az idő letelte után kivettem, és egy zacsiba tettem.
Így bármikor este, ha nincs időm főzni, csak kiveszek pár darabot, megsütöm, és már is van meleg vacsora.


Hozzávalók 4 főre:

  • 0,5 kg darált sertéshús
  • 2 tojás
  • 8 ek zsemlemorzsa
  • 1 tk só
  • 1 tk házi fokhagymakrém vagy 2-3 gerezd fokhagyma
  • késhegynyi bors
  • olaj a sütéshez

Egy tálba a darált húshoz adjuk a két egész tojást, a zsemlemorzsát, a fűszereket.

Alaposan összedolgozzuk.

Nagyobb diónyi golyókat formálunk, kicsit ellapítjuk.

Forró olajban pár perc alatt mindkét oldalukat barnára sütjük.

Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsöpögni.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése