PrintFrendly

2013. november 26., kedd

Mikulásváró isler

Már mindenki karácsonyi lázban ég, de előbb még a Mikulás érkezik. Tavaly ezzel a finomsággal készültünk az eljövetelére.
Első isler próbálkozás. Nagyon jól sikerült, talán azért is, mert a párommal közösen készítettük.:-)
5 db lett belőle, érdemes dupla adagot összeállítani. Elég méretes darabok, így mutat jól benne a csizmácska.


Hozzávalók 5 db-hoz:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 10 dkg porcukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 0,5 tasak sütőpor
  • 10 dkg tortabevonó étcsokoládé
  • 1 ek olaj
  • 5 ek baracklekvár
A tészta hozzávalóit: liszt, szobahőmérsékletű margarin, porcukor, tojássárgája, vaníliás cukor és sütőpor, alaposan összedolgozzuk.
Egy órára hűtőbe tesszük.
Enyhén lisztezett felületen fél cm vastagra nyújtjuk és egy nagyobb kör alakú formával kiszaggatjuk- én egy kisebb ételtartót használtam.
Minden második közepéből egy csizmaformát is kiszúrunk.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk.
190 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt hőlégkeveréssel megsütjük.
Tortarácson hagyjuk kihűlni.
A tortabevonót az olajjal forró víz felett felolvasztjuk és a csizmás islereket bevonjuk vele.
Én egy villára raktam és egy kanállal mertem rá a csokit.
Kicsit lecsöpögtetjük, és tortarácsra téve hagyjuk a csokit megszilárdulni.
Kb. egy órát hagytam pihenni.
Az islerek alját megkenjük lekvárral, rárakjuk a tetejüket, majd a csizmát még feltöltjük lekvárral.
Kb. fél óra múlva már puha és fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése