PrintFrendly

2013. december 1., vasárnap

Szabolcsi krumplisaláta

Anyukám drága nővére készítette először ezt a finom salátát, Tőle tanultuk a receptet. Sajnos már nincs köztünk, de különlegesebb alkalmakkor mindig kerül az asztalra belőle. Tegnap is a Vendégváró karajos tálhoz kínáltam köretként.


Hozzávalók 4 főre:
  • 50 dkg krumpli
  • 4 tojás
  • 4 kisebb fej vöröshagyma/lila hagyma
  • 3 dl tejföl
  • 1 dl majonéz
  • 0,5 kk só
  • 0,5 kkbors
A megtisztított tojásokat keményre főzzük, héjukat eltávolítjuk.
Ha kihűltek, apróra vágjuk.
A krumplikat alaposan megtisztítjuk, felkockázzuk és sós vízben puhára főzzük, leszűrjük.
A hagymákat nem túl apróra kockázzuk.
A tejföllel elkeverjük a majonézt, sót, borsot.
Egy nagyobb tálkába borítjuk a tojást, krumplit, lilahagymát, ráöntjük a tejfölös masszát és óvatosan összeforgatjuk.
Egy éjszakára hűtőben pihentetjük, hogy az ízek jól összeérjenek.

4 megjegyzés:

  1. Sült husik mellé nagyon illenek a majonézes saláták. Én főtt tojást még sosem raktam bele, de legközelebb kipróbálom, tetszik az ötlet. Nekem így magában is tökéletes vacsora lenne.

    VálaszTörlés
  2. Én is ilyent szoktam csinálni, csak a hagymát vékony szeletekre vágom. Andrea gratulálok, nagyon jók a receptjeid.

    VálaszTörlés