PrintFrendly

2015. január 15., csütörtök

Sajtos krumpligolyó



Minden hónapban áttanulmányozom a frissen megjelenő Kifőztük magazint. A januári számban találtam egy remek receptet Viki blogjáról. Mivel minden formában nagy kedvenc a krumpli, elhatároztam, hogy kipróbálom. Nem volt csak egy picit kevesebb sajt a hűtőben, de így is szuper lett. A nyers tésztával könnyű volt bánni, simán tudtam kézzel formázni. Bár nem sok zsemlemorzsa tapadt rá, de így is tökéletesre sikerült.
Még sütés közben kikavartam egy kis fokhagymás mártogatóst, mi azzal fogyasztottuk, de el tudom képzelni friss salátával vagy egy főzelék feltétjeként is. Még melegen nyúlós benne a sajt, de nekem langyosan még jobban ízlett.


Hozzávalók kb. 28 golyóhoz:
*50 dkg krumpli (tisztítás előtt mért súly)
*1 nagyobb tojás
*20 dkg reszelt sajt (nekem csak 16 volt)
*1 csapott kk só
*1 csipet őrölt szerecsendió
*0,5 kk házi fokhagymakrém (esetleg 2 gerezd fokhagyma)
*15 dkg liszt
*Kb. 1 dl zsemlemorzsa
*Olaj a sütéshez

A megtisztított krumplit apróra vágjuk és sós vízben puhára főzzük.
Leszűrjük, lecsepegtetjük, és krumpli törővel áttörjük.
Míg egy picit hűl, lereszeljük a sajtot, kimérjük a lisztet, egy tálba szórjuk a zsemlemorzsát.
A krumplit ízesítjük sóval, szerecsendióval, fokhagymakrémmel (zúzott fokhagymával), majd hozzáadjuk a tojást.
Simára keverjük, majd a reszelt sajtot is beleszórjuk.
Végül a lisztet kanalanként hozzáadjuk, és jól kikeverjük.
Kézzel diónyi darabokat tépünk, majd golyókat sodrunk belőle és megforgatjuk a zsemlemorzsába.
Bő olajat forrósítunk, majd pár perc alatt közepes lángos világos barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.
Melegen, fokhagymás mártogatóval, esetleg friss salátával kínáljuk.
 
A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése