PrintFrendly

2015. január 9., péntek

Tízperces sütőporos fánk

Nagy kedvencünk a fánk, abból is eddig a kelesztett volt a sláger. Az interneten már több helyen láttam egy sütőporos, gyorsan elkészíthető változatot. Naná, hogy ki kellett próbálnom. 
Valóban hamar fánkkal kínálhatjuk a családot és nagyon finom is. (Bár nekem az élesztős marad a favorit.)
Kisfiam, aki a legfőbb fánk rajongó a családban, azt mondta, hogy isteni finom. Így megtartjuk. Jól jön majd, ha kevés idő alatt kell egy kis finomsággal csillapítani az éhséget, no meg a gyerek kedvében járni :-D
Az eredeti receptet Reginánál találtam.


Hozzávalók 23 db fánkhoz:
*25 dkg liszt (+2 ek ha szükséges)
*0,5 tasak sütőpor
*1 nagy csipet só
*1 kisebb tojás
*3 púpos ek porcukor
*1 tasak vaníliás cukor
*2 dl tejföl
*6-7 dl olaj a sütéshez

A lisztet egy tálba szitáljuk, majd elkeverjük benne a sót és a sütőport.
Egy másik tálban a tojást simává keverjük a porcukorral, vaníliás cukorral és a tejföllel.
Hozzáadjuk a sütőporos lisztet és jól összedolgozzuk.
(Nekem túl ragacsos lett a tészta, ezért még kívánt további 2 evőkanál lisztet.)
Lisztezett felületen 0,5 cm vastagra elnyújtjuk.
Egy közepes pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. (Nálam 5,5 cm-es volt)
Ízlés szerint készíthetünk lyukat is a közepébe.
(Ezt én egy alma magház eltávolítóval oldottam meg.)
Bő, forró olajban, közepestől egy picit kisebb lángon mindkét oldalukat szép pirosra sütjük. (Célszerű figyelni, mert gyorsan sül.)
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.
Porcukorral meghintve és sárgabaracklekvárral kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

4 megjegyzés:

  1. Most készítettem el, sütés után nem tudom milyen lesz?

    VálaszTörlés
  2. Isteni lett... most sült ki. ☺

    VálaszTörlés
  3. 20 perc alatt végeztem. Én mini verzióban készítettem. Csúcsszuper! Köszi!

    VálaszTörlés