PrintFrendly

2015. február 17., kedd

Hamis gulyásleves

Van egy újabb játék szakács körökben, aminek a neve Szakácsmustra. A jelenlegi forduló Csabánál fut, és Frank Júlia a kiválasztott főszereplő, tőle lehet finomságokat elkészíteni és ezzel részt venni a játékban. Kicsit nehezen indult, hisz nem sikerült leírásokra lelnem az említett hölgytől, de hála a meghosszabbított határidőnek és Sebestyén Ildikó kedvességének-kaptam Tőle jó pár receptet-, részt tudok venni. 
Ezt az egyszerű, finom levest választottam. Már sokféle gulyást készítettem, de hamisat most először. Annyit változtattam rajta, hogy az eredeti kezdeti szalonna lepirítást elhagytam (van a családban, aki nem kedveli a szalonnát a levesben) és tyúkzsíron pirítottam meg a vöröshagymát. Így is remek, ízletes és laktató lett.



Hozzávalók 4 főre:
*50 dkg krumpli
*25 dkg leveszöldség (3 szál sárgarépa, 2 szál petrezselyem, 1 kisebb karalábé, 1 darabka zeller)
*1 fej vöröshagyma
*1 ek tyúkzsír
*1 kk só
*1 marhahúsleves-kocka
*1 tk őrölt pirospaprika
*1 ek házi darált paprika
*1 nagy csipet bors
*1,5 l víz
Csipetkéhez:
*1 közepes tojás
*3 púpos ek liszt

Minden zöldséget alaposan megtisztítunk, a vöröshagymát apróbb kockára vágjuk, a sárgarépát, a petrezselymet vékonyra karikázzuk, a karalábét, zellert és a krumplit kisebb darabokra vágjuk.
A vöröshagymát a zsíron üvegesre pároljuk, majd megszórjuk pirospaprikával, hozzáadjuk a zöldségeket, jól átforgatjuk.
Felengedjük vízzel, majd ízesítjük a fűszerekkel, leveskockával, darált paprikával.
Fedő alatt hagyjuk főni.
Közben a csipetkéhez a tojást a liszttel összedolgozzuk.
Apró golyókat csipkedünk és sodrunk a levesbe.
Ha már minden zöldség puha és a tészta is megfőtt, elzárjuk és melegen kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése