PrintFrendly

2015. április 28., kedd

Édes paradicsomleves betűtésztával

Ezer éve nem ettem paradicsomlevest. Legutóbb, mikor várandós voltam, akkor próbálkoztam meg az elkészítésével. Valahogyan ehetetlenre sikerült. A fűszerezéssel volt problémám. Cseppet sem hasonlított a gyerekkori ízre. Ez a sikertelen kísérlet úgy elvette a kedvemet, hogy évekig nem is próbálkoztam. Pár napja eszembe jutott, hogy igencsak jó lenne egy tányérkával. Anyukámnak megemlítettem, Ő pedig elmondta, hogy miképp szokta csinálni. Követve az iránymutatást el is készítettem. Olyan jó lett és finom, hogy el sem tudom mondani. Nem túl édes, de nem is savanyú. Kellőképpen sűrű, jó sok tésztával. Saját készítésű paradicsomlé lett az alapja. Most már tuti nem fogok éveket várni a következő alkalomig :-)



Hozzávalók 3 főre:
*2 csapott ek liszt
*3 ek olaj
*1 kk őrölt pirospaprika
*1 dl víz
*1 nagy csipet só
*cukor ízlés szerint (nálam 3 ek)
*10 dkg betűtészta

A lisztet az olajjal csomómentesre keverjük, majd mérsékelt lángon világosra pirítjuk.
A tűzről lehúzva, beleszórjuk a paprikát, elkeverjük, majd a paradicsomlevet fokozatosan adagolva csomómentesre keverjük. (Én még egy kevés vízzel kiöblítettem az üveget és azt is beleöntöttem.)
A tűzhelyre visszatéve hozzáadjuk a sót, a cukrot, a tésztát és addig főzzük, míg utóbbi megpuhul.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése