PrintFrendly

2015. június 26., péntek

Mentaszörp másképpen

Az előző évben már készítettem mentaszörpöt, annak is nagy sikere lett, de most egy másik módon álltam neki, mégpedig a bodzavirág szörp mintájára. Bár már hetek óta fogyasztjuk, a blogra még csak most kerül fel. Az étkezések után mindenkinek készítek egy nagy pohárral, amibe a család egyöntetűen kér egy friss citrom karikát és színes szívószálat :-) A hígítási arány ízlés függő, mi jó édesen szeretjük.
Ebből az adagból nekem 2,5 liter tömény szörp lett. Színre egész világos, inkább a limonádéhoz hasonlítható. Nem tettem bele tartósítószert, de ha valaki hosszabb távra tervez, mondjuk télre, akkor érdemes egy csapott kávéskanálnyi nátrium-benzoátot tenni bele, mikor lehúzzuk a tűzről és mielőtt az üvegekbe kerül.

Ezzel a finomsággal jelentkezek a 73. VKF! játékra, aminek Konyhavirtuóz a háziasszonya, a témája pedig Nyári ízek télire.


Hozzávalók 2,5 liter szörphöz:
*2 nagy marék friss mentalevél
*2 nagyobb kezeletlen citrom
*2 liter csapvíz
*1,5 kg cukor
*1 kis tasak citromsav

A leöblített mentaleveleket egy fazékba rakjuk, rákarikázzuk a megtisztított (lehetőleg kezeletlen) citromokat és felengedjük 2 liter vízzel.
Lefedve hűvös helyre (hűtőbe) rakjuk, és gyakran megkeverjük.
A második napon átszűrjük. Erre a legjobb egy textil pelenka.
Feltesszük főni, hozzáadjuk a cukrot és a citromsavat.
Közepes lángon, kavargatva kb. 20-25 percet főzzük.
Az előkészített üvegekbe töltjük, lezárjuk.
Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.

A Facebookon is megtaláltok.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Andrea!Tavaj én is így csináltam de az idén citrom füvet áztatok a FODOR menta levéllel.Ennek erősebb az aromája!!Csak ötlet.

    VálaszTörlés