PrintFrendly

2015. október 8., csütörtök

Pizza bolognese

Bevallom, kicsit csaltam és szándékosan több ragut készítettem, amikor bolognait kért a család. Így kipróbálhattam, hogy milyen pizza feltétként. Két kör alakú, közepes méretű pizza lett, aminek vékony tésztáját közepesen vastag feltét takart. 
Akinek nincs pizza sütő formája, egyszerűen csak leheletnyi liszttel megszórt, sütőpapíros tepsin nyomkodja szét a tésztát és így is tökéletes a végeredmény. A második pizzát én is így formáztam.


Hozzávalók 2 közepes, kerek pizzához:
Tésztához:
*30 dkg liszt
*1 csapot tk só
*2 dkg friss élesztő
*1,7 dl langyos víz
*1 tk tyúkzsír

Feltéthez:
*3-3 ek bolognai ragu
*5 dkg trappista sajt

A lisztet egy tálba szitáljuk, majd elkeverjük benne a sót.
Az élesztőt a meleg, de nem forró vízbe morzsoljuk, elkeverjük, és a liszthez adjuk a zsírral együtt.
Alaposan összedolgozzuk.
Két egyenlő részre osztjuk, és cipókat formázunk belőle.
Lefedve, meleg helyen a duplájára kelesztjük.
A sütőt előmelegítjük.
Egy kerek pizza sütő formát vékonyan kikenünk vajjal és meghintjük liszttel.
A megkelt tésztát belefektetjük, majd kézzel a széle felé tolva egész vékonyra nyomkodjuk úgy, hogy egy kis peremet készítünk a pizzának.
A bolognai ragut egyenletesen elosztjuk rajta és meghintjük reszelt sajt felével.
180 fokon hőlégkeveréssel 15 perc alatt megsütjük.
Majd a másik tésztával is megismételjük a műveletet.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése