PrintFrendly

2015. november 18., szerda

Egyszerű bögrés palacsinta



Elhatároztam, ma palacsinta lesz a desszert. Egyszerű, bögrés változat. Most nem sütöttem csak olyan gyerek méretűre, csupán kistányér nagyságúra. Picit hagytam vastagabbra, ezért kisütés után azonnal fel is tekertem. Lett belőle 9 darab, ami nem mondható soknak, de egy tartalmas ebéd után azt hiszem (nekünk) elég. Tölteléket mindenki ízlése és épp kedve szerint választhat hozzá. Lekvár vagy mogyorókrém, esetleg kakaó is remek kiegészítője.
Nem, semmi extra "sárgásító" nem szerepel benne, csak a saját tyúkjaink tojása ;-)

Hozzávalók 9 db palacsintához:
*2 nagyobb tojás
*1 csipet só
*2 ek cukor
*1 tasak vaníliás cukor
*1 bögre liszt (2 dl)
*1 bögre tej (2 dl)

A tojásokat kettéválasztjuk.
A sárgákat egy csipet sóval, a cukrokkal simára keverjük.
Beleszórjuk a lisztet, majd a tejet fokozatosan adagolva csomómentesre keverjük.
Egy serpenyőt felforrósítunk.
A tojások fehérjét kemény habbá verjük, és a tésztába forgatjuk.
A serpenyőt kikenjük olajjal (ezt minden egyes palacsinta előtt érdemes elvégezni), és ha már jó forró, akkor egy adag tésztát belemerünk, majd egy kanál domború oldalával szépen elsimítjuk.
Ha már kezd barnulni, akkor megfordítjuk és a másik oldalát is megsütjük.
Még melegen feltekerjük.

A Facebookon is megtaláltok.
 

2 megjegyzés:

  1. A cukortól nem ragad le a tészta? Amúgy jó lenne a recept, csupán a mennyiséggel van gondom..... Kilenc darabot sütés közben szoktam megenni... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nem sok ez a pár palacsinta, érdemes duplázni, esetleg triplázni ;-) Nem, nekem nem ragadt le. Érdemes azért sütéskor picit kikenni a serpenyőt olajjal.

      Törlés