PrintFrendly

2016. január 7., csütörtök

Diós bundában sült csirkeszelet

Az ünnepi süteményezésből maradt meg egy kevés darált dió. A kis tálkában csak raktam egyik helyről a másikra a szekrényben. Úgy gondoltam, itt az ideje felhasználni és belecsempésztem egy kis panírba, amitől a csirkének igazán különleges íze lett. Egy kis friss, majonézes saláta készült hozzá köretként. Némi jégsaláta levél apróra tépkedve, egy nagy sárgarépa lereszelve és az elmaradhatatlan lila hagyma csíkokra vágva. Ezt forgattam össze egy kevés tejföl és majonéz keverékébe, amit egy csipet sóval és borssal ízesítettem.
Legközelebb egy kevés sajtot is fogok rá reszelni, mert a dióhoz az szerintem jól illik.


Hozzávalók 4 főre:
*8 csirkemell filé szelet
*1-1 csipet só
*1 csésze liszt
*2 nagyobb tojás
*1 csésze zsemlemorzsa
*1 csésze darált dió
*5 dl olaj

A megtisztított csirkemellet kicsit lecsepegtetjük és meghintjük sóval.
Három tányért készítünk. Az elsőbe szórjuk a lisztet. A másodikba ütjük a tojásokat, majd egy villával kicsit felverjük.
A harmadikban a zsemlemorzsát és a darált diót keverjük össze.
Egy kisebb tálban olajat forrósítunk.
A hús szeleteket először megforgatjuk a lisztben, majd a tojásban, végül a diós morzsában.
Ha már jó forró az olaj, akkor a csirkék mindkét oldalát szép barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.

A Facebookon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése