PrintFrendly

2016. április 3., vasárnap

Egyszerű gyökérkenyér



Amikor vendégek érkeznek és a tiszteletükre pár szendvics is készül, akkor igazán jó szolgálatot tesz ez az egyszerű kenyér. Nincs vele túl sok munka, csak összekeverjük, várunk, megformázzuk, megsütjük és megesszük. A legnagyobb nehézsége hogy kivárjuk, míg meghűl.
Szerintem frissen a legfinomabb, amikor még jó ropogós a héja és puha a belseje. Tegnap elkészült egy próba adag, aminek nagy része el is fogyott a kóstolgatás során, most pedig már a tepsiben pihen a következő páros.

Hozzávalók 2 kenyérhez:
*50 dkg liszt (BL55)
*1,5 tk só
*3,5 dkg friss élesztő
*4 dl víz
*2 ek olaj

A lisztet egy tálba szórjuk és elvegyítjük benne a sót. Az élesztőt a vízbe morzsoljuk, kicsit, elkavarjuk, majd a liszthez adjuk és belemérjük az olajat is.
Egy fakanállal addig keverjük, míg a liszt mindenhol átnedvesedik.
Lefedve hagyjuk a konyhapulton kb. 10 órát állni. (Én kora reggel bekevertem és délután sütöttem.)
A tészta szépen életre kel, megemelkedik, szinte folyóssá válik és tele lesz buborékokkal.
Erősen lisztezett felületre borítjuk, ahol lisztes kézzel téglalap alakúra ellapogatjuk. Két részre vágjuk, majd a szélesebb oldaláról kezdve feltekerjük.
Itt párszor meg is lehet csavarni a tésztát, de ezt én most kihagytam.
Sütőpapíros tepsibe fektetjük és meghintjük liszttel.
Lefedve hagyjuk még kb. 35-40 percet kelni. Ez függ attól, hogy mennyire van meleg a helységben.
A sütőt előmelegítjük, és egy tálkába vizet teszünk az aljába a gőzképződéshez.
200 fokon hőlégkeveréssel kb. 40 percet sütjük.
Rácson hagyjuk teljesen kihűlni.

A Facebookon is megtaláltok.

1 megjegyzés: