PrintFrendly

2016. december 2., péntek

Csokis mézes puszedli



Bevallom, eddig még nem sütöttem mézes puszedlit. A sok recept közül Limaráét választottam és csak fél adagot sütöttem. Nagyon egyszerű, egyáltalán nem bonyolult és azonnal puha. Csokoládéval vontam be, mert nálunk ezt a változatot jobban kedveli a család.                      
Hozzávalók kb. 37 db puszedlihoz:
*30 dkg liszt
*1 csapott tk szódabikarbóna
*12,5 dkg méz
*1 púpos ek zsír (ez 2,5 dkg vagy 4 dkg vaj)
*2 kisebb tojás sárgája
*8 dkg porcukor
*1,5 tk mézeskalács fűszerkeverék
*2 púpos ek tejföl
*20 dkg étcsokoládé
*2 ek olaj

Először a mézet összeolvasztjuk a zsírral (vagy vajjal) és hagyjuk kicsit hűlni. Hozzáadjuk a porcukrot és a tojások sárgáját, majd kevergetve a fűszerkeveréket és a tejfölt. Ezután beleforgatjuk a szódabikarbónával elkevert lisztet. Kanállal jól elkeverjük. A tészta lágy, ettől nem kell megijedni.
Egy tálba rakjuk és lefedve a hűtőben pihentetjük egy éjszakát.
Enyhén vizes kézzel diónyi golyókat (16g) sodrunk, amit sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatunk egymás között helyet hagyva, mert megnőnek, és kicsit terülnek.
180 fokon hőlégkeveréssel kb. 8-10 perc alatt megsütjük.
Melegen még lágy, ezért a tepsiben hagyjuk teljesen kihűlni.
Vízgőz felett megolvasztjuk a csokoládét az olajjal és megforgatjuk benne a puszedlikat.
Megszórjuk egy kevés cukorkával és sütőpapíron hagyjuk, míg a csokoládé megszilárdul.
A Facebookon is megtaláltok.
Már Instagramon is fent vagyok.
                       

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése