PrintFrendly

2016. december 8., csütörtök

Karácsonyfadíszek szódabikarbónából



Már többször elterveztem, hogy készítek karácsonyfadíszeket ezzel az eljárással, aztán valahogy mindig elmaradt. Most mégis belevágtam és a kicsikkel együtt megcsináltuk. Előkotortam az összes szódabikarbónát, ami itthon fellelhető volt és ez lett az alap. Beleborítottam egy mérőpohárba és ehhez viszonyítottam a többi alapanyag mennyiségét. (Természetesen egy csészét is vehetünk alapnak, csak az arányok a fontosak és nem a pohár nagysága.) Míg a gyerekek oviban voltak, összekészítettem a masszát és mire hazajöttek, ki is hűlt. Aztán már csak a nyújtás, szaggatás következett, amiben természetesen szorgalmasan részt is vettek. Már alig várták, hogy megszáradjon és a kis kezükbe foghassák a kész díszeket. Nem lett belőle rengeteg, de azt hiszem fogunk még csinálni pár adagot, mert amellett, hogy csodás díszei lesznek a karácsonyfának, ajándéknak is kiváló és a nagyik, keresztszülők is örülnek majd pár szépséges darabnak.
Festeni nem festettük, így fehéren a legszebbek szerintem.
Hozzávalók:
*2 egység étkezési szódabikarbóna (nálam 5 tasak, összesen 200 g, vagyis a mérőpohárban 1,6  dl )
*1 egység kukoricakeményítő (0,8 dl)
*1,25 egység víz (1 dl)

Egy tálba szórjuk a szódabikarbónát és a keményítőt, majd a vízzel simára keverjük.
Mérsékelt lángon állandó kevergetés(!) mellett addig főzzük, míg egy nagy csomóvá össze nem áll. Nekem ez kb. 4-5 perc volt.
Ezután egy folpackot kiterítünk és ráhalmozzuk a masszát. Légmentesen becsomagoljuk, és a konyhapulton hagyjuk teljesen kihűlni.
Kicsomagoljuk, kézzel kicsit átgyúrjuk, majd sütőpapíron kb. 4 mm vastagra elnyújtjuk. (Vékonyabbra nem érdemes, mert akkor könnyen felkunkorodik a díszek széle a száradás során.)
Tetszőleges formákkal szép díszeket szúrunk ki. Sütőpapíros tálcára helyezzük és egy szívószál segítségével apró lyukakat készítünk, ahol majd a masni segítségével fel tudjuk akasztani a fára.   
Pár napig hagyjuk, hogy teljesen kiszáradjanak.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése