PrintFrendly

2017. február 2., csütörtök

Almás latkesz



December derekán egy szomorú hírt kaptam, miszerint az egyik kedves gasztroblogger társunk, Gasztropajti, Hajdú István László elhunyt. Most az Ő emlékére, és tiszteletére indult egy játék, amit Márti, a hogymegtudjuknézni blog háziasszonya szervezett. Természetesen én is csatlakozok, mert annak ellenére, hogy sohasem találkoztam személyesen Gasztropajtival, csodáltam főztjét, képeit, írásait, és humorát. Én most egy almás édességet választottam a finomságai közül, mégpedig ezt a palacsintaszerű fogást, amit kínálhatunk egy tartalmas leves után másodikként, vagy éppenséggel desszertként. Egyszerű, gyorsan elkészíthető, a kevésbé friss almákat is felhasználhatjuk hozzá. 
Isten nyugosztaljon kedves Gasztropajti, az emlékeimben megőrizlek.
Hozzávalók 4 főre:
*1,5 csésze liszt (Csésze=2,5 dl)
*1 tk sütőpor
*1 nagy csipet só
*2 ek cukor
*1 csésze natúr joghurt (esetleg tej)
*3 nagyobb alma
*2 nagyobb tojás
*olaj a sütéshez

A lisztet elkeverjük a sóval, sütőporral, cukorral.
Az almákat meghámozzuk, magházukat kivágjuk, és a reszelő nagy lyukán lereszeljük.
Jól kicsavarjuk, majd a joghurttal összekeverjük, és a liszthez adjuk.
Egy serpenyőben ujjnyi olajat forrósítunk.
A tojásokat felverjük, és az almás tésztába forgatjuk.
Ha jó forró az olaj, akkor kanállal kis halmokat teszünk bele, majd közepes lángon mindkét oldalukat barnára sütjük.
Konyhai papírtörlőn hagyjuk a felesleges olajat lecsepegni.
Porcukorral, esetleg fahéjas porcukorral meghintve kínáljuk.

A Facebookon is megtaláltok.

Már Instagramon is fent vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése