PrintFrendly

2018. március 7., szerda

Egyszerű grízes tészta

A családom nem igazán rajong a grízes tésztáért, ezért csak kizárólag magamért nem is szoktam készíteni. Mindenkinek van egy, vagy több mumusa a konyhában, na, nekem a búzadara volt az egyik. Többször próbálkoztam, de úgy összeállt, hogy csak néztem. Aztán sokáig hanyagoltam.Most mégis belefogtam, mert úgy gondoltam, hogy ez az étel nem foghat ki rajtam. Anyukám telefonos útmutatásával szuper lett. 
Miért teszem fel mégis a blogra? Talán ha más is jár hasonló cipőben, akkor egy pici segítséggel le tudja győzni ezt az akadályt, és ha az én gyermekem is odaér, hogy belefog, már könnyű dolga legyen ;-)
Hozzávalók 4 főre:
*20 dkg búzadara
*3 ek olaj
*1 dl víz
*25 dkg széles metélt tészta
*1 nagy csipet só
*porcukor és sárgabaracklekvár

A tésztát sós, bő vízben roppanósra főzzük. Hideg vízben átöblítjük és hagyjuk lecsepegni.
A búzadarát az olajon kicsit megpirítjuk, majd ráöntjük a vizet. Itt vigyázni kell, hogy a felcsapó gőz ne égesse meg a kezünket. Ha mégsem éri mindenhol a víz a darát, átkeverjük. 
Elzárjuk alatta a lángot, és lefedve 10 percet hagyjuk puhulni. 
Ezután a csomókat szétnyomkodva simára keverjük, és beleforgatjuk a lecsepegett tésztát. Meghintjük egy kevés sóval.
Porcukorral és lekvárral kínáljuk.
A Facebookon is fent vagyok.
Már Instagramon is megtaláltok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése